Deloitte

Deloitte

Deloitte lanceert samen met True price en Hutten de True Price koffiebar. Hier betalen werknemers een eerlijke prijs voor koffie of thee. Die eerlijke prijs gaat naar het FairClimateFund project: herbebossing voor koffieboeren in Peru. Samen geven we terug aan mens en natuur.

Over Deloitte

Deloitte is zakelijke dienstverlener in Audit & Assurance, Tax & Legal, Consultancy, Financial Advisory, en Risk Advisory. Met meer dan 345.000 medewerkers en 175 jaar ervaring als financieel-zakelijke dienstverlener is Deloitte wereldwijd actief in meer dan 150 landen. Het doel van Deloitte is om het publieke vertrouwen in de kapitaalmarkten te versterken en te werken naar een sterke economie, een rechtvaardiger samenleving en een duurzamere wereld.

“Making an impact that matters”

Samen naar een duurzame toekomst

Deloitte helpt klanten in hun totale duurzame transformatieproces, van het definiëren van hun duurzaamheidsdoel en -strategie tot communicatie, implementatie en financiering van de transformatie, evenals het opzetten van de governance, monitoring en rapportage, en assurance.

“We helpen onze klanten om samen te werken in hun waardeketen om hun impact te versnellen en te vergroten.” – Randy Jagt, Partner en Future of Food lead Deloitte

Verduurzamen van eigen bedrijfsprocessen

Deloitte Nederland helpt niet alleen klanten met verduurzaming, maar richt zich ook op interne verduurzaming via het WorldClimate programma, Deloitte’s wereldwijde strategie op het gebied van duurzaamheid. Zo streeft Deloitte Nederland er onder andere naar om CO₂-neutraal te zijn voor huisvesting en mobiliteit in 2025.

“Hiertoe hebben wij onder meer ons reisbeleid aangepast en zijn wij bezig over te stappen naar groene alternatieven voor onze leaseauto’s. Ook kijken we naar de verdere verduurzaming van het energiegebruik van onze kantoren en staan onderwerpen zoals afval, waterconsumptie, voedsel en biodiversiteit hoog op de agenda. In het verlengde hiervan hebben we dan ook het True Price concept geïmplementeerd bij onze koffiebar in The Edge in Amsterdam.”- Mark van Rijn, Internal Sustainability Lead Deloitte Netherlands

True Price Coffee bar

“We zijn ervan overtuigd dat een transformatie van het hele voedselecosysteem noodzakelijk is, zowel voor deze bedrijven als voor onze planeet en de bevolking.”

Het gaat om de hele wereldwijde voedselketen, van boeren tot consumenten. Dit omvat ook Deloitte professionals en consumenten. Daarom heeft Deloitte samen met True Price en cateringbedrijf Hutten het True Price Coffee Bar-initiatief in het kantoor in Amsterdame gelanceerd. Hiermee proberen ze het bewustzijn te vergroten over de sociale en milieukosten van twee specifieke, zeer populaire producten: koffie en thee.

De impact van de True price koffie en thee, dat bovenop de normale prijs wordt betaald, wordt gedoneerd aan het FairClimateFund project: herbebossing voor koffieboeren in Peru. In dit project zorgen boeren – die in het bovenste stroomgebied (3000m) van het teeltgebied in Piura wonen – voor herbebossing met inheemse boomsoorten waardoor erosie wordt verminderd en de wateropslagcapaciteit wordt verbeterd, wat de boeren stroomafwaarts ten goede komt. Het project haalt ook CO₂ uit de lucht en zorgt voor meer biodiversiteit.

Onze samenwerking

‘De projecten van FairClimateFund maken op meerdere vlakken impact . Zo leidt het herbebossingsproject in Peru, waar wij specifiek voor hebben gekozen om aan te doneren, niet alleen tot CO₂ reductie maar draagt het bijvoorbeeld ook bij aan herstel van biodiversiteit en betere leefomstandigheden voor lokale koffieboeren. Deze meervoudige impact sluit aan bij onze eerdergenoemde duurzaamheidsdoelen -en activiteiten. – Mark van Rijn, Internal Sustainability Lead Deloitte Netherlands

Meer verhalen over Deloitte’s impact lees je hier.

Deel deze pagina
Facebook
Twitter
LinkedIn
navdot-black-rightCreated with Sketch.
navdot-black-rightCreated with Sketch.
navdot-black-rightCreated with Sketch.