nieuwjaar-babette

goede voornemens met babette porcelijn

Nieuwsbericht – 03 januari 2018

Babette Porcelijn lanceert samen met Trees For All, FairClimateFund, Climate Neutral Group en Partners Pays-Dogon de actie ‘Goede Voornemens met Babette’. Tijdens deze campagne helpt zij mensen die in 2018 hun milieu-impact willen verlagen en laat zij zien wat de meest effectieve keuzes zijn.

Goede voornemens gaan al jaren over dezelfde onderwerpen: gezond eten, meer bewegen, meer tijd doorbrengen met familie en vrienden, minder geld uitgeven. De initiatiefnemers van deze actie willen hier een ander, breed gedeeld, goed voornemen aan toevoegen: de juiste keuzes maken voor het milieu. Een groeiende groep mensen deelt die behoefte. Mensen die met dit voornemen het nieuwe jaar ingaan, ontdekken tijdens de campagne wat de meest effectieve keuzes zijn. En dan blijkt dat die gebruikelijke voornemens hier naadloos op aansluiten.

De consument kan met dagelijkse keuzes veel verschil maken voor milieu en klimaat. Het nieuwe jaar is hét moment om hier grote stappen in te zetten. Daarom start op 1 januari de campagne, die de hele maand duurt. Het uitgangspunt: kies eerst voor oplossingen die het meeste verschil maken. En doe daarbinnen wat je kunt en wat bij je past, zodat je blij wordt van de keuzes die je maakt en ze gemakkelijk gewoontes worden in je dagelijks leven.

Regelmatig presenteert Babette op de Facebook-eventpagina een volgende stap voor een eco-positief 2018. Stap 1 bestaat uit het berekenen en compenseren van je impact van heel 2017. Dit kan heel simpel, bijvoorbeeld door bomen te planten of te beschermen bij de projectpartners. In stap 2 verduurzaam je diverse onderdelen in je dagelijks leven als consument en in stap 3 onderzoek je hoe je eco-positief kunt worden door bij te dragen aan verduurzaming van de maatschappij.

Deel deze pagina

Onze site maakt gebruik van cookies voor een optimale gebruikservaring. Bekijk onze privacyverklaring.

Sluit melding